Od momentu odebrania przesyłki przez kuriera odpowiedzialność za usługę przejmuje przewoźnik.Wszelkie reklamacje związane z usługą kurierską realizowaną za naszym pośrednictwem przyjmowane są przez Kurier Polska i przekazywane są do odpowiedniej firmy przewozowej.
Zgodnie z prawem przewozowym reklamacje sąprzyjmowane do 14 dni kalendarzowych, licząc od dnia doręczenia przesyłki.
Kurier Polska nie odpowiada za czas i efekt końcowy rozpatrzenia reklamacji. Nie zależy to od naszej firmy, ale zawsze wspieramy naszych klientów w dochodzeniu swoich praw.
Żeby przewoźnik przyjął reklamację do rozpatrzenia, należy przesłać do nas wypełnione przez nadawcę lub odbiorcę Zgłoszenie Reklamacji (druki - str.3), wypełniony przez kuriera protokół uszkodzenia przesyłki oraz dokument potwierdzający wartość przesyłanego przedmiotu (faktura, paragon lub oświadczenie stron), mimimum 3 zdjęcia uszkodzonego towaru. W oświadczeniu o wartości przedmiotu należy podać przyczynę braku paragonu lub faktury, typ, rodzaj, rok produkcji sprzętu oraz wartość netto.
Uwaga!
Jeżeli odbiorca odebrał przesyłkę, która została uszkodzona, to musi dopilnować sporządzenia "Protokołu szkody" przez kuriera. Jeżeli natomiast uszkodzona przesyłka wraca do nadawcy, to on musi dopilnować powyższego. Bez tego protokołu reklamacja niebędzie rozpatrywana przez przewoźnika.
Proszę pamiętać, żeby nie przysyłać nam załączników większych niż 1 MB, ponieważ nasz system pocztowy odrzuci taką wiadomość! Zdjęcia należy odpowiednio zmniejszyć, polecamy do tego darmowy program Easy Thumbnails. W ustawieniach tego programu (Settings), do zmniejszenia zdjęć proszę ustawić parametry Max. width i Max. height na 500, a do zmniejszenia skanowanych dokumentów 1100. Zdjęcia zostaną zmniejszone bez utraty na jakości i będzie je można przesłać bez żadnego problemu. Program do pobrania ze strony producenta TU.
Bez przesłania w/w dokumentów nie ma możliwości złożenia reklamacji.
UWAGA! ZAWSZE POTWIERDZAMY OTRZYMANIE DOKUMENTÓW REKLAMACYJNYCH, JEŻELI NIE OTRZYMAŁEŚ POTWIERDZENIA, OZNACZA, ŻE DOKUMENTY DO NAS NIE DOTARŁY!
Jeżeli przesyłka nie została sprawdzona przy kurierze i okazało się, że jest uszkodzona firma przewozowa lub ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania.
UWAGA!
Dokumenty reklamacyjne proszę przesyłać na adres: kurier @ kurierpolska . pl (proszę skopiować adres i usunąć spacje) lub na faks: 94 716 63 72 Po wysłaniu dokumentu faksem proszę sprawdzić telefonicznie, czy go otrzymaliśmy!
Zobacz też naszą politykę prywatności
Dokumenty do pobrania:
Zgłoszenie reklamacji przesyłek do 30 kg transportowanych przez K-Ex - wersja PDF
Zgłoszenie reklamacji przesyłek powyżej 30 kg transportowanych przez ETLogistik (Geis) - wersja PDF
Protokół uszkodzenia przesyłki (wypełnia kurier)
Oświadczenie dot. silnika